JellyPages.com

Tuesday 19 July 2016

Revolusi Fesyen



Assalamualaikum semua!



    Okey hari ini Siti nak tunjukkan antara fesyen fesyen yang popular pada zaman dahulu dan menjadi trend semula pada masa sekarang. Fesyen sering berulang-ulang, namun dengan sentuh dan penataan yang baru.


    Pertama sekali is baju peplum. Baju peplum agak popular pada tahun 60-an. Pada zaman 60-an baju peplum ni lebih dikenali sebagai baju saloma..... Eh sebab apa ek baju saloma? Hehe. Sebab saloma memang selalu menggayakan baju ni. Tak percaya? Tengok bawah ni ;P












   Haa nampak kann. Lawa sangat kan :) 


     Pada zaman sekarang style nya agak lain sedikit. Al-maklum mengikut peredaran zaman ;P Hehe.











    Haaa satu lagi yang menarik perhatian Siti ialah tudung! Korang mesti tau kan sekarang famous dengan tudung bawal. Tudung bawal pun sebenarnya popular pada zaman dahulu. Yelah dulu mana ada shawl, pashmina bagai kan. Hehe. Sebenarnya orang memakai bawal ini memang akan nampak lagi manis dan simple. Tapi satu je para hijabster ni tak suka pasal bawal. Bawal ni memang ambil masa sungguh tau. Mencik! Hehe. Dengan nak gosok nya, gosok tu tak kisah sangat lah kan. Ni yang nak membentuk tudung tu. Allah. Kejap senget ke kiri lah ke kanan lah. Hehe.



- Zaman dulu punya tudung. Hehe sampai nampak leher ha mak ;P -


*kredit gambar ke owner


     Sekarang tudung bawal semakin lawa





Lawa-lawa kan ;) Kalau rasa berminat nak beli boleh lah cari Dara by Fathia Latiff.



   Sekian.

Bye! Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment